Рус / Укр

095-44-84-094

Телефон гарячої лінії

 

ЄДИНИЙ ЦЕНТР ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ

"Безопаснее всего можно удвоить свои деньги, свернув их вдвое и положив в собственный карман" - Фрэнк Хаббард

Як попередити виселення?

Як захистити себе та попередити виселення на підставі діючого законодавства???

На сьогодняшній день в умовах нестабільного коливання банківського курсу та падіння національної валюти проблемним питанням для позичальників валютних кредитів та власників житла постає питання, як захистити своє майно та попередити виселення з житла, коли на вашому порозі КОЛЕКТОРИ.

Отже, якщо Ви придбали житло (квартиру або будинок) на підставі договору іпотеки, застави та кредитного зобов’язання, у Вас є всі документи, зокрема договір та квитанції на погашення зобов’язання, а Вас постійно протягом 3 місяців тероризують спочатку по телефону представники банку і через деякий час вже на порозі вашого житла стоять люди, які представляються новими власниками або представники колекторської організації, Ви розгублені, не знаєте як себе вести та що робити? Перш за все заспокойтесь, візьміть себе в руки і знайте, що закон на Вашому боці, і виселити Вас можуть тільки на підставі рішення суду про виселення, будь-які інші документи не є підставою для виселення.

А тепер Ваші кроки та рекомендації по спілкуванню з колекторами.

По-перше, існує три етапи роботи колекторів по поверненню боргів:

Softcollection. Перша стадія включає процедуру проведення дистанційного спілкування з боржником і поручителями (спочатку телефонні дзвінки, СМС-повідомлення, листи).

Рекомендації: якщо Вам подзвонили на телефон з вимогою повернути борг, перш за все Вам необхідно вияснити у співрозмовника його ПІБ, представник якого банку, на якій підставі він до Вас звертається (чи є в нього дані вашого договору, номер договору, дата укладання, сторони договору, а також сума зобов’язання) і останнє контактні телефони для зворотного зв’язку. Якщо співрозмовник не відповість на жодне питання, спокійно кладете телефон та не реагуєте на дзвінки з цього номеру.

Якщо тривалий час вам дзвонять і не представляючись вимагають повернути кошти, можете діяти таким чином: змінити номер телефону або повідомити, що по даному номеру таких осіб нема, а ви купили цей номер та користуєтесь як новий абонент.

У випадку якщо Вам дзвонять шантажують та попереджують про шкоду Вам, чи Вашим близьким краще попросити передзвонити через деякий час, і підготуватись до розмови: запросити сусідів (до 2х осіб) включити на гучний режим та записати цей дзвінок на диктофон (інформація повинна містити: хто до вас дзвонив, номер телефону та з приводу чого) намагайтеся як можна більше дізнатися інформації та розговорити співрозмовника, все це необхідно для того, щоб у Вас була підстава для звернення до правоохоронних органів (поліції). Якщо Ви не взмозі будете розмовляти, розхвилюєтесь, попросить сусіда поговорити по телефону, але на гучному режимі із зазначенням хто, кому і куди дзвонить та що передати.

Під час спілкування, щоб трохи знизити запал по телефону, можна повідомити співрозмовника, що ваш діалог записується і все що він говорить, може бути використано проти нього в суді. У кримінальному процесі, всі дії колекторів можуть бути розцінені як:

— загрозу фізичної розправи вам або членам вашої родини;

— вимагання, якщо той, хто телефонує став вимагати гроші, не представившись;

— шантаж, якщо колектор погрожував вам.

Hardcollection. Друга стадія включає особисту зустріч колекторів або працівників компанії з боржником вдома або на роботі.

Питання діяльності колекторських компаній на законодавчому рівні не закріплено, але відносини щодо повернення боргових зобов’язань регулюються Цивільним кодексом, Конституцією України та Законом України «Про господарські товариства», а отже дії колекторів спрямовані на:

— неузгоджені зустрічі й переговори;

— погрозу життю та здоров’ю позичальника та членам його сім’ї;

— незаконне проникнення на територію житла (будинку), що є приватною власністю;

— ведення переговорів від імені правоохоронних органів;

— порушення громадського порядку;

— повідомлення інформації про позичальника кому-небудь, що становить банківську таємницю.

Всі ці дії, наведені вище є незаконними та протиправними, за такі дії передбачена кримінальна відповідальність, оскільки завдають шкоду і порушують права і інтереси громадян і членів сім’ї.

Отже у Вас є договірні зобов’язання, прописані у Договорі між Вами та Банком, перечитайте уважно кожен пункт Договору, щоб наперед бути обізнаним і знати наперед свої права та обов’язки, а також дії Банку.

За договором банк надає кредитору грошові кошти, а позичальник повинен повернути суму кредиту і відсотки. Згідно зі ст. 512 ЦКУ, кредитор може передавати свої права третій особі. За умови, що в самому договорі не прописаний пункт, що забороняє такі дії. Ст. 515 ЦКУ говорить, що кредитор не може бути змінений без згоди боржника, якщо інше не прописано в договорі. Про факт заміни позичальник повинен бути повідомлений письмово. Без наявності письмового документа про зміну кредитора будь-які розмови та дії є незаконними, а саму угоду можна оскаржити.

Будь-які спроби колекторів пробратися до вас у житло або будинок (навіть у двір) є незаконними. Недоторканність житла забезпечує 30 ст. Конституції України.

Якщо, все ж таки до Вас без узгодження та ще й з незаконними проникненням (взлам та заміна замків, нанесення шкоди вашому майну, збір ваших речей, насильне винесення з житла Вас та Ваших близьким), захищайте себе усіма заходами: робіть перешкоди, не пускайте їх до квартири або будинку, кричить, зовіть на допомогу сусідів, залучайте

громадськість, знімайте (фіксуйте за допомогою аудіо та відео засобів) просить, щоб знімали інші учасники/сусіди факти не законних та протиправних дій колекторів, викликайте поліцію і не один раз, кожного разу називайте які права порушують колектори, і поки міліція не приїде ви нікуди не підете, це Ваше житло, і ніхто Вас не виселить, окрім як на підставі рішення суду.

При спілкуванні з представниками поліції та написанні заяви до поліції зазначте, що у Вас є договір та всі квитанції, що ви є власником майна, що у Вас є прописка, а також посилання на норми діючого законодавства, що регулюють питання виселення та звернення стягнення, зокрема це ст. 590 Цивільного кодексу України, статті 39 та 40 Закону України «Про іпотеку» та стаття 109 Житлового кодексу України.

Загальне правило про звернення стягнення на предмет застави (іпотеки) закріплене у статті 590 ЦК України й передбачає можливість такого звернення на підставі рішення суду в примусовому порядку, якщо інше не встановлено договором або законом.

Звернення стягнення на предмет іпотеки на підставі рішення суду здійснюється відповідно до статті 39 Закону України «Про іпотеку», якою передбачено, що у разі задоволення судом позову про звернення стягнення на предмет іпотеки одночасно з рішенням про звернення стягнення на предмет іпотеки суд за заявою іпотекодержателя виносить рішення про виселення мешканців за наявності підстав, передбачених законом, якщо предметом іпотеки є житловий будинок або житлове приміщення.

За змістом частини другої статті 40 Закону України «Про іпотеку» та частини третьої статті 109 ЖК Української РСР після прийняття рішення про звернення стягнення на передані в іпотеку житловий будинок чи житлове приміщення шляхом позасудового врегулювання на підставі договору всі мешканці зобов’язані на письмову вимогу іпотекодержателя або нового власника добровільно звільнити житловий будинок чи житлове приміщення протягом одного місяця з дня отримання цієї вимоги. Якщо мешканці не звільняють житловий будинок або житлове приміщення у встановлений або інший погоджений сторонами строк добровільно, їх примусове виселення здійснюється на підставі рішення суду.

А отже виселити Вас можливо тільки на підставі рішення суду і приходити до Вас повинен державний виконавець, відповідно до Закону України «Про виконавче провадження», а не колектори, або інші особи, які представляються новими власниками житла або житлового будинку.

І остання стадія повернення боргу називається Legalcollection – ця стадія передбачає захист своїх інтересів у судовому порядку, де вже безпосередньо приймають участь усі сторони договірних відносин з приводу іпотеки (застави) житла. І якщо використовувати усі законні заходи, можливо і розрахувати на інший розмір обов’язкового платежу, або розміняти на інше житло, або визнати договір таким, як виконаним, оскільки банк зі свого боку порушив деякі умови Договору та діючого законодавства, що завдають шкоду громадянину та його членам сім’ї, або пройшов строк позовної давності (3 роки).

                                                                                                                                                                                                                     Юрист Єдиного центру правової допомоги — Олена

Поширена схема виселення людей з іпотечними кредитами м. Київ:

«Мене шантажують колектори»: представник колекторської компанії розповідає підстави діяльності колекторів і консультація фахівців з законному поверненню боргу Про способи психологічного впливу на людину та про схеми існування 2 груп колекторської компанії: колл-центр де працюють студенти та колектори-вишибали, які незаконними способами виселяють людей: Як спілкуватись с колекторами?

 

 

Поділитись в соцмережах: